Tänä vuonna Suomen tärkein viestintäalan kilpailu, Finnish Comms Awards oli kaikkien aikojen suurin ja kovatasoisin: korkeatasoisia kisatöitä tuli ennätysmäärä.
“Kaikki puhuvat vastuullisuudesta, mutta sen todeksi tekeminen vaatii uskallusta poiketa yleisestä retoriikasta. Varsinkin, kun aiheet ovat vaikeita. Kaikki palkitut työmme käsittelivät kriisejä, jotka määrittävät tätä aikaa: sotaa, ikärakennetta ja planeetan tulevaisuutta. Avidlyn strategian ytimessä on viestintä, joka ottaa kantaa, liikuttaa ihmisiä ja rakentaa muutosta. Kiitos asiakkaillemme luottamuksesta poiketa tavanomaisesta”, sanoi Avidlyn toimitusjohtaja Maria Flemmich Suominen.
Avidlyn suuri delegaatio pääsi juhlimaan eilisessä gaalaillassa kolmeen otteeseen kun jokainen kisatyö voitti oman kategoriansa.
Pro bono -kategoriassa palkittiin SABRE Awardsissakin palkittu The Bridge of Trustin Luottamuksen jälleenrakennus Ukrainaan. Tuomaristo luonnehti työn kuuluvan kilpailun ehdottomaan aateliin, koska se loi ymmärrystä siihen, kuinka kriittistä on tukea Ukrainan yritysinfrastruktuuria jo nyt.
B2B-viestintäkampanjakategoriassa palkittiin Origin by Oceanin Blue vs. Red – Which planet should we invest in?
Tuomaristo perusteli valintaa mm näin:" Ympäristöhaasteiden kääntäminen liiketoimintamahdollisuudeksi on viestinnällisesti temppu itsessään ja kiitettäviä tuloksiakin syntyi. Tämä ajan hermolla oleva työ puhutteli ja erottui joukosta!"
Julkishallinnon viestintäkampanjat -kategoriassa palkittiin Huomisen hoitajat, jonka takana on kaikki pk-seudun suuret sote-alan työnantajat eli Seure Henkilöstöpalvelut, Helsingin kaupunki, HUS ja Vantaan ja Keravan hyvinvointialue. Tuomaristo kiitti työn yhteiskunnallista tärkeyttä, vaikuttavaa yhteistyötä ja sitä, että asennemuutosta on lähdetty toteuttamaan nostamalla hoitajien omat äänet keskiöön.
Paljon onnea kaikille voittajille!