Aivojen luotettava kumppani
The Bridge of Trust, suomalainen voittoa tavoittelematon vapaaehtoishanke, toi yli 100 kansainvälistä sijoittajaa 15 maasta Ukrainan Lviviin, maan suurimpaan teknologiakonferenssiin tapaamaan 20 ukrainalaista startupia. Tavoitteena oli luoda luottamukseen perustuva ekosysteemi, joka yhdistää globaalit sijoittajat Ukrainan innovatiivisiin yrityksiin, murtaa ennakkoluuloja ja mahdollistaa investoinnit sotatilasta huolimatta.

Lyhyesti

Kotimainen lääke- ja ravintolisäyritys Verman etsi herättelevää kampanjakonseptia Bethover-tuotesarjalleen. Aivosumu-käsitteen avulla luotiin monikanavainen kampanja, joka vahvisti Bethoverin asemaa markkinajohtajana ja tuki sen kasvua kilpaillulla markkinalla.

Lähtökohta

Herättelevä konsepti aivojen hyvinvoinnille

Kotimainen lääke- ja ravintolisäyritys Verman kaipasi herättelevää kampanjakonseptia ja toteutusta Bethover-tuotesarjalleen. Bethover on vuonna 2015 lanseerattu, vain apteekeissa myytävä, muistia tukeva B12-vitamiinituotesarja, nykyinen markkinajohtaja kategoriassaan. Tehtävänä oli suunnitella kampanjakonsepti, joka kuvaisi tuotteen hyötyä paitsi muistamiselle myös yleisemmin aivojen hyvinvoinnille.

presentation

Näkemys

Kirkas mieli alkaa hyvinvoivista aivoista

Lähtökohtanamme oli kehittää Bethoverin brändiviestiä muistivitamiinista tuotteeksi, joka tukee aivojen terveyttä ja kognitiivista toimintaa. Tavoitteenamme oli löytää tapa käsitellä aivojen hyvinvointia siten, että kampanja puhuttelee erityisesti ikääntyviä mutta myös nuorempia, kiireisestä elämästä stressaantuvia työikäisiä. 

COVID-pandemia teki "aivosumun" käsitteen tutuksi monille, mikä teki siitä erinomaisen kuvaamaan sekä ikääntymisen tuomaa kognitiivista hidastumista että stressin aiheuttamaa henkistä sumua.

TOTEUTUS

Monikanavaisella kampanjalla aivosumua vastaan

Kampanja suunniteltiin hyödyntäen vahvaa asiakasymmärrystä, joka keskittyi nykyisiin ja potentiaalisiin uusiin käyttäjiin. Suunnitteluvaiheessa mainonnan konseptivaihtoehtoja testattiin fokusryhmätutkimuksessa, jossa “aivosumu” koettiin samaistuttavana ilmiönä ja sen havaittiin olevan sekä informatiivinen että erottuva.

Kampanjan ydinviesti on selkeä: Bethover auttaa hälventämään mielen sumun ja palauttaa kirkkauden ja energian. Monikanavainen kampanja toteutettiin TV-mainoksina, printtimainoksina, digitaalisena sisältönä sekä radiospotteina.

presentation

TULOKSET

Aivojen luotettava kumppani

Konseptin ja monikanavaisen mainoskampanjan myötä olemme asemoineet Bethoverin luotettavaksi aivojen hyvinvoinnin tuotteeksi, olemme puhutelleet oikeita kohderyhmiä, auttaneet Bethoveria erottumaan kilpaillulla markkinalla ja tukeneet markkinajohtajan asemaa.

Kannattaisiko poiketa?

Voimmeko auttaa teitä brändistrategian luomisessa?

Ota yhteyttä

Lisää teoksiaKaikki teokset