Solosen Selostamo – Olympiahuumaa monikanavaisesti
Estrellan Selostamo toi olympialaiset someen ja kotisohville. Solosen tähdittämä kampanja valloitti yleisön monikanavaisesti.

Lähtökohta

Estrella, Solonen ja Pohjoisen tähdet

Snackseistaan tunnettu Estrella löi Pariisin kesäolympialaisten alla hynttyyt yhteen Suomen olympiajoukkueen kanssa ja ryhtyi Pohjoisen tähtien viralliseksi yhteistyökumppaniksi. Kumppanuus lanseerattiin syksyllä 2023, mutta sitä hyödyntävä kampanja toteutettiin kesä-elokuussa 2024. Sen tehtävänä oli tuoda Estrella, olympiajoukkue sekä urheilu yhteen kiinnostavalla, laajaa kohderyhmää kiinnostavalla tavalla.

Tavoitteena oli tarjota katsojille ainutlaatuinen tapa seurata kisoja sekä luoda viihdyttävää ja osallistavaa sisältöä erityisesti nuorille aikuisille. Kampanjan keulakuvaksi valittiin MC Solonen, tunnettu räppäri ja viihdyttäjä, jonka tyyli ja energia sopivat erinomaisesti Estrellan brändiin.

Näkemys

Jos kisakatsomossa ei ole snackseja, niin onko se silloin edes oikea kisakatsomo?

Vaikka kampanja rakentui olympialaisten ympärille, sillä haluttiin puhutella myös heitä, jotka eivät välttämättä ole kiinnostuneita urheilun seuraamisesta. Tärkeintä oli viestiä iloa ja yhdessäoloa. Estrellalle luontevin paikka olla mukana urheilun maailmassa on tietenkin kotien kisakatsomot.

Solosen Selostamo yhdisti perinteisen kisakatsomon, livelähetykset ja someviihteen ainutlaatuiseksi kokonaisuudeksi. Tavoitteena oli luoda sisältöä, joka tavoittaa kohderyhmän monikanavaisesti ja sitouttaa heitä pidemmäksi aikaa brändin pariin.

presentation

TOTEUTUS

Monikanavainen kampanja vei katsojat kisojen ytimeen

Kampanja käynnistettiin kahden viikon mittaisella radiopromootiolla Radio Rockin, SuomiPopin ja HitMixin taajuuksilla. Radiossa raikasi MC Solosen räppäämä spotti, juontajat puffasivat Selostamoa sekä puhuivat Estrellan tuotteista. Digimainonnassa ohjattiin kisaan, jossa palkintona oli jättirepullinen sipsejä omaan kisakatsomoon. Ennakkomarkkinointia tehtiin laajasti sosiaalisessa mediassa, jossa julkaistiin lyhyitä videoita Instagramissa, TikTokissa, Facebookissa, Snapchatissa ja YouTubessa. MC Solonen nähtiin valmistautumassa lähetyksiin urheilumuseo Tahdossa ja Töölön Kisahallilla. Kampanja näkyi myös ulkomainonnassa, jossa näyttävimpinä pintoina olivat jättilakana Urhea-hallin seinässä, Musiikkitalon Fame-näyttö sekä Lasipalatsin seinässä oleva Rex-screen. Olympialaisten alkaessa Helsingin Konepajalle pystytettiin Selostamo-studio, josta lähetettiin viisi kahden tunnin suoraa lähetystä Estrellan TikTokiin, Instagramiin, YouTubeen ja verkkosivuille. Lähetyksissä vierailivat tunnetut nimet, kuten nyrkkeilyn olympiamitalisti Mira Potkonen ja muusikko Heikki Silvennoinen. Ohjelmassa seurattiin olympialajeja, oltiin vuorovaikutuksessa yleisön kanssa livenä ja linjoilla sekä suoritettiin viihdyttäviä haasteita.
presentation

Kannattaisiko poiketa?

Voimmeko auttaa teitä markkinointikampanjan rakentamisessa?

Ota yhteyttä

Lisää teoksiaKaikki teokset